Diensten
Zoekmachine Optimalisatie
Jouw website bovenaan in Google? Met de bewezen aanpak van IQ Leads brengen wij jouw website met behulp van SEO naar stabiele Google-posities.
Optimaliseer jouw website volgens de 3 SEO-pijlers
Iedere ondernemer heeft wel eens van de term zoekmachine optimalisatie of SEO gehoord. Toch lijkt niet iedereen te weten wat de waarde van een duurzame SEO-strategie is. Of is er te weinig tijd om te werken aan het continu blijven optimaliseren van de website. Bij IQ Leads ondersteunen wij jou daar graag bij. Wil jij ook:
- Een gebruiksvriendelijke en snelle site door technische optimalisaties?
- Geoptimaliseerde landingspagina’s op basis van zoekwoordenonderzoek?
- Een duurzame en effectieve linkbuilding-strategie?
SEO diensten van IQ Leads
Zoekmachine optimalisatie, beter bekend als SEO, is een breed begrip. We hebben onze diensten daarom nog even apart voor je op een rijtje gezet.
Technische SEO
Hoe vervelend is het als je op een website komt die niet goed functioneert? Precies, heel vervelend. Zoekmachines vinden dit dan ook een belangrijke factor om rankings te bepalen. Het is dus de kunst om jouw website technisch helemaal in orde te maken, zodat je jouw bezoekers een optimale gebruikerservaring kunt bieden.
Happy customers
SEO resultaten waar wij trots op zijn
Al jaren werken onze SEO specialisten aan websites om deze beter zichtbaar te maken binnen de grote zoekmachines. Dit heeft dan ook mooie resultaten opgeleverd voor verschillende klanten. Benieuwd hoe en wat voor succes wij geboekt hebben? Neem een kijkje bij een van onze klantencases.
Geoptimaliseerde zoekwoorden
Top 3 posities
Jaar ervaring
Onder de loop
Is jouw SEO goed ingesteld?
Onze SEO specialisten hebben een SEO checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw SEO inspanningen kunt beoordelen.
SEO uitbesteden aan IQ Leads?
Bij IQ Leads gebruiken onze SEO-marketeers dagelijks hun jarenlange ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie om onze klanten te helpen groeien. Van kleine, startende ondernemers tot de echte rotten in het vak. Bij IQ Leads geloven we in een duurzame langetermijnvisie. Geen shortcuts, maar echt waarde leveren voor jouw klanten én Google. Daarbij zijn wij heel transparant in de werkzaamheden en verwachtingen. Het is nu eenmaal niet mogelijk om organisch binnen één dag bovenaan Google te staan. Dat zul je ons dus ook nooit horen zeggen.
Zoekmachine optimalisatie is een langetermijnstrategie en niet iets dat je even tussendoor doet. Uiteraard passen onze SEO-specialisten hun ervaringen op het gebied van zoekmachine optimalisatie toe en adviseren zij, zodat we samen quick wins benutten en zorgen voor snelle resultaten. Tegelijkertijd houden we rekening met de stip op de horizon.
SEO samenwerking op maat
Het zit al in de naam. Als jij er voor kiest om SEO uit te besteden aan ons, gaan wij samen met jou aan de slag om de SEO voor jouw website te optimaliseren. Wat houdt dat samen in? Dat verschilt voor iedere samenwerking. Wil jij ook graag betrokken blijven bij de SEO strategie? Of blijf je er liever ver van weg? Beide is bij ons mogelijk.
Het maakt niet uit of je besluit om de volledige SEO uit te besteden of er samen met ons de schouders onder wil zetten. Samen komen we tot de ideale samenwerking voor jou.
Zoekmachine optimalisatie volgens de 3 pijlers
Techniek
Robots.txt? XML-sitemap? Wij maken je website SEO-technisch helemaal in orde. Techniek is namelijk ook een groot onderdeel van zoekmachine optimalisatie.
Zonder een goede basis ben je nergens. Een goede site-structuur en hiërarchie zorgen ervoor dat Google jouw website makkelijk kan doorzoeken, begrijpen en indexeren. Kortom, een essentieel onderdeel van zoekmachine optimalisatie.
Een e-commerce site heeft al snel honderden of zelfs duizenden pagina’s. Hoe wil je dat Google met jouw site omgaat? Hebben alle pagina’s evenveel waarde? Is er sprake van duplicate content? En wat doe je bij een wisselend productaanbod en dus een constante stroom aan nieuwe pagina’s? Wij scheppen orde.
Wij monitoren je website wekelijks in programma´s als Google Search Console en Screaming Frog, zodat fouten zo snel mogelijk worden geïdentificeerd en opgelost. Een Google penalty ontvangen? Wij analyseren het probleem en komen altijd met een eenvoudige oplossing.
Content
Google kijkt naar de kwaliteit van jouw pagina’s. Geef je antwoord op de vraag van de gebruiker? Bied je unieke content? Gebruik je de juiste zoekwoorden? Wij helpen met het schrijven van teksten die perfect aansluiten op de gebruikersvraag en voldoen aan alle best practices....
De kwaliteit van een pagina wordt onder andere bepaald door de title tag, meta description, headings, content en afbeeldingen. Wij zorgen ervoor dat alles goed is ingevuld, zodat jouw pagina’s ranken met een zoekresultaat waar gebruikers graag op klikken.
Heb je zelf geen tijd of kunde voor het schrijven van de juiste teksten? Geen probleem. Onze SEO-specialisten weten precies waar een tekst aan moet voldoen om goed te scoren. Opereer je internationaal? Dan schakelen wij een van onze internationale collega’s of bevriende vertalers in.
Autoriteit
Linkbuilding. Iedereen heeft er een mening over. Wij zijn ervan overtuigd dat onze manier van werken zorgt voor een stabiele toename in autoriteit en stijging van zoekwoordenposities. We plaatsen links op relevante directories, schrijven artikelen voor ons blognetwerk en zorgen voor zoveel mogelijk relevante bedrijfsvermeldingen.
Wij helpen bij het registreren van jouw bedrijf in Google My Business en vullen deze met de juiste gegevens. Zo is jouw bedrijf niet alleen vindbaar via de zoekmachine, maar ook via Google Maps. Voor de lokale speler is een GMB-vermelding een short-cut naar de eerste pagina van Google.
Adverteren in meerdere zoekmachines
Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Hoewel het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing een stuk kleiner is, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan die op Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden.
Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee woorden of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt deels door de lagere kosten voor brede zoekwoorden, maar ook doordat er vrijwel geen longtail zoektermen op Bing zijn. Hoewel Bing de mogelijkheid biedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.
SEA voor iedere fase in de funnel
Mensen zoeken op verschillende momenten binnen de funnel. Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.
- Ik heb een probleem en zoek een oplossing
- Ik zie een oplossing
- Waar kan ik deze oplossing het beste kopen?
- Ik koop de oplossing voor mijn probleem
Uiteraard staat deze funnel niet vast. Sommige mensen starten direct bij punt 3, terwijl anderen beginnen bij punt 1. Afhankelijk van de producten die je verkoopt kies je dus voor specifieke zoekwoorden die antwoord geven op zoekvragen binnen dit aankoopproces. Van breed tot longtail.
Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie
Vragen over zoekmachine adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.