Diensten

Zoekmachine Optimalisatie


Jouw website bovenaan in Google? Met de bewezen aanpak van IQ Leads brengen wij jouw website met behulp van SEO naar stabiele Google-posities.

Optimaliseer jouw website volgens de 3 SEO-pijlers

Iedere ondernemer heeft wel eens van de term zoekmachine optimalisatie of SEO gehoord. Toch lijkt niet iedereen te weten wat de waarde van een duurzame SEO-strategie is. Of is er te weinig tijd om te werken aan het continu blijven optimaliseren van de website. Bij IQ Leads ondersteunen wij jou daar graag bij. Wil jij ook:

  • Een gebruiksvriendelijke en snelle site door technische optimalisaties?
  • Geoptimaliseerde landingspagina’s op basis van zoekwoordenonderzoek?
  • Een duurzame en effectieve linkbuilding-strategie?
 

SEO diensten van IQ Leads


Zoekmachine optimalisatie, beter bekend als SEO, is een breed begrip. We hebben onze diensten daarom nog even apart voor je op een rijtje gezet.


 

Zoekwoordenonderzoek

De start van ieder SEO traject. Zonder inzicht in het zoekgedrag van jouw doelgroep ook geen goede SEO strategie. 

Zoekwoordenonderzoek

 

Technische SEO

Hoe vervelend is het als je op een website komt die niet goed functioneert? Precies, heel vervelend. Zoekmachines vinden dit dan ook een belangrijke factor om rankings te bepalen. Het is dus de kunst om jouw website technisch helemaal in orde te maken, zodat je jouw bezoekers een optimale gebruikerservaring kunt bieden.

Meer over Techniek

SEO Migratie

Toe aan een nieuwe website of CMS? Om te voorkomen dat al je SEO inspanningen voor niets zijn geweest, is het van groot belang dat er goed wordt nagedacht over een SEO migratie. Wij helpen je hier graag mee. 


SEO Migratie

Contentmarketing

Op basis van het zoekwoordenonderzoek gaan wij aan de slag met een contentstrategie. Zonder content weet Google (of een andere zoekmachine) immers niet waar jouw website en/of pagina over gaat. Ranken op de juiste zoekwoorden wordt dan ook onmogelijk. 

Meer over Content

Linkbuilding

Crawlers zien backlinks als aanbevelingen van andere websites. Hoe meer (waardevolle) links jij ontvangt, hoe groter de kans dat dit beloond wordt met een goede positie in de SERP. 

Meer over Linkbuilding

Local SEO

Het op landelijk niveau concurreren met de grote jongens kost veel tijd. Steeds meer lokale ondernemers kiezen er dan ook voor om in te zetten op lokale SEO om beter zichtbaar te worden in de eigen omgeving.  

Meer over Local SEO

Happy customers

SEO resultaten waar wij trots op zijn

Al jaren werken onze SEO specialisten aan websites om deze beter zichtbaar te maken binnen de grote zoekmachines. Dit heeft dan ook mooie resultaten opgeleverd voor verschillende klanten. Benieuwd hoe en wat voor succes wij geboekt hebben? Neem een kijkje bij een van onze klantencases.


Onder de loop

Is jouw SEO goed ingesteld?


Onze SEO specialisten hebben een SEO checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw SEO inspanningen kunt beoordelen.


Onze SEO specialisten zijn altijd op zoek naar kansen. Van nieuwe zoekwoorden tot inspelen op de laatste Google update. Of je nu een kleine ondernemer bent óf al langer online actief bent: wij maken een SEO strategie op maat.  

Spreek een specialist

SEO uitbesteden aan IQ Leads?

Bij IQ Leads gebruiken onze SEO-marketeers dagelijks hun jarenlange ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie om onze klanten te helpen groeien. Van kleine, startende ondernemers tot de echte rotten in het vak. Bij IQ Leads geloven we in een duurzame langetermijnvisie. Geen shortcuts, maar echt waarde leveren voor jouw klanten én Google. Daarbij zijn wij heel transparant in de werkzaamheden en verwachtingen. Het is nu eenmaal niet mogelijk om organisch binnen één dag bovenaan Google te staan. Dat zul je ons dus ook nooit horen zeggen.

Zoekmachine optimalisatie is een langetermijnstrategie en niet iets dat je even tussendoor doet. Uiteraard passen onze SEO-specialisten hun ervaringen op het gebied van zoekmachine optimalisatie toe en adviseren zij, zodat we samen quick wins benutten en zorgen voor snelle resultaten. Tegelijkertijd houden we rekening met de stip op de horizon.

Wat is zoekmachine optimalisatie?
Wat is het belangrijkste voor SEO?

SEO samenwerking op maat


Het zit al in de naam. Als jij er voor kiest om SEO uit te besteden aan ons, gaan wij samen met jou aan de slag om de SEO voor jouw website te optimaliseren. Wat houdt dat samen in? Dat verschilt voor iedere samenwerking. Wil jij ook graag betrokken blijven bij de SEO strategie? Of blijf je er liever ver van weg? Beide is bij ons mogelijk. 

Het maakt niet uit of je besluit om de volledige SEO uit te besteden of er samen met ons de schouders onder wil zetten. Samen komen we tot de ideale samenwerking voor jou.  

Onze succesformule voor zoekmachine optimalisatie
    • Begrip van de doelgroep15%
    • Kiezen van de beste zoekwoorden20%
    • Opzetten contentplan20%
    • Schrijven, monitoren en optimaliseren45%

    Zoekmachine optimalisatie volgens de 3 pijlers 

    Adverteren in meerdere zoekmachines

    Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Hoewel het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing een stuk kleiner is, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan die op Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden.

    Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee woorden of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt deels door de lagere kosten voor brede zoekwoorden, maar ook doordat er vrijwel geen longtail zoektermen op Bing zijn. Hoewel Bing de mogelijkheid biedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.

    SEA voor iedere fase in de funnel

    Mensen zoeken op verschillende momenten binnen de funnel. Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.

    • Ik heb een probleem en zoek een oplossing
    • Ik zie een oplossing
    • Waar kan ik deze oplossing het beste kopen?
    • Ik koop de oplossing voor mijn probleem

    Uiteraard staat deze funnel niet vast. Sommige mensen starten direct bij punt 3, terwijl anderen beginnen bij punt 1. Afhankelijk van de producten die je verkoopt kies je dus voor specifieke zoekwoorden die antwoord geven op zoekvragen binnen dit aankoopproces. Van breed tot longtail.

    Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

    Vragen over zoekmachine adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

    Wat is zoekmachine optimalisatie?

    Wat is het belangrijkste voor SEO?

    Wat is het verschil tussen SEA en SEO?