Diensten

Google Shopping


Wil jij adverteren in de online etalage van Google? Dan is Google Shopping perfect voor jou. Laat potentiële klanten een voorproefje van jouw product zien en betaal pas wanneer er op geklikt wordt.

De kracht van Google Shopping

Circa 98% van de online zoekopdrachten wordt gedaan via Google. Je begrijpt dus wel dat Google Shopping één van de meest krachtige advertentieplatformen is. Het goed inrichten van Google Shopping is echter nog niet zo gemakkelijk. Je moet namelijk op veel details letten. En een winstgevende Google Shopping-campagne moet makkelijk te optimaliseren zijn. Dit betekent dat je van tevoren na moet denken over hoe deze campagne is ingericht. Wil jij ook:

  • Een overzichtelijk Google Shopping-account?
  • Up to-date-Google Shopping-advertenties?
  • Winstgevende Google Shopping-advertenties?


SPREEK EEN SPECIALIST

 
Happy customers

SEA resultaten waar wij trots op zijn

Al jaren werken onze SEA specialisten aan betaalde campagnes binnen de bekende zoekmachines. Dit heeft dan ook mooie resultaten opgeleverd voor vershillende klanten. Benieuwd hoe en wat voor succes wij geboekt hebben? Neem een kijkje bij een van onze klantencases.


Onder de loop

Is jouw SEA goed ingesteld?


Onze SEA specialisten hebben een SEA checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw campagnes kunt beoordelen.


Wist-je-datje van onze Google Shopping expert

Wist jij dat maar liefst 85,3% van alle kliks via Google Ads voortkomt uit Google Shopping Ads?

Spreek een specialist

Een Google Shopping-account inrichten

Hoe slim Google ook is, het vertonen van advertenties op relevante zoekwoorden vinden ze nog steeds best lastig. Bij een Google Shopping-campagne stel je namelijk niet zelf je zoekwoorden in. In plaats daarvan toont Google advertenties op basis van de beschrijving en titel van je producten. Daarnaast scant Google jouw webshop met enige regelmaat. Op basis van deze informatie toont Google vervolgens jouw Shopping-advertenties.

Google is hier helaas niet zo super slim in. Dit betekent dat een rode jurk ook getoond kan worden voor het zoekwoord “paarse jurk”. Logischerwijs levert dit niets op. Dat is precies de reden dat jij elke dag jouw Google Shopping-resultaten wilt optimaliseren en je goed moet nadenken over hoe je een Google Shopping-campagne wilt inrichten. Hierbij maken wij vaak gebruik van één van de volgende strategieën:

  • Splitsing op productniveau
  • Splitsing op categorieniveau
  • Splitsing op variantniveau

De juiste keuze tussen een van de benoemde strategieën is geheel afhankelijk van het type product dat jij aanbiedt. Wij bespreken dit graag met je.

Voordelen van Google Shopping uitbesteden

✅ Meer tijd voor wat jij graag doet: ondernemen

✅ Altijd de beste strategie voor jouw producten

✅ Onze specialisten zijn altijd Google Shopping gecertificeerd

✅ Hoger rendement door constante optimalisaties

AANVULLEN MET CONTENT

Onze Google Shopping specialisten

Adverteren in meerdere zoekmachines

Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Hoewel het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing een stuk kleiner is, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan die op Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden.

Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee woorden of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt deels door de lagere kosten voor brede zoekwoorden, maar ook doordat er vrijwel geen longtail zoektermen op Bing zijn. Hoewel Bing de mogelijkheid biedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.

SEA voor iedere fase in de funnel

Mensen zoeken op verschillende momenten binnen de funnel. Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.

  • Ik heb een probleem en zoek een oplossing
  • Ik zie een oplossing
  • Waar kan ik deze oplossing het beste kopen?
  • Ik koop de oplossing voor mijn probleem

Uiteraard staat deze funnel niet vast. Sommige mensen starten direct bij punt 3, terwijl anderen beginnen bij punt 1. Afhankelijk van de producten die je verkoopt kies je dus voor specifieke zoekwoorden die antwoord geven op zoekvragen binnen dit aankoopproces. Van breed tot longtail.

Veelgestelde vragen over Google Shopping

Vragen over zoekmachine adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is Google Shopping?
Is Google Shopping altijd de beste keuze?
Is Google Shopping gratis?
Hoe begin je met Google Shopping?